Wyceny dla potrzeb księgowych
- Home
- Wycena nieruchomości
- Wyceny dla potrzeb księgowych
Góralczyk - wycena nieruchomości
Jakie usługi świadczymy
Dla klientów biznesowych oferujemy usługi z zakresu wyceny na potrzeby księgowości. Nasi klienci mogą liczyć także na wsparcie z zakresu profesjonalnego ustalania wartości budynków na potrzeby amortyzacji.
Wieloletnie doświadczenie, rozległa wiedza i znajomość specyfiki rynku pozwalają nam na dostarczanie usług świadczonych na najwyższym poziomie.
Wycena nieruchomości
Jak wygląda proces wyceny budynków na potrzeby amortyzacji?
5 kroków przy wycenie budynków na potrzeby amortyzacji.
- oględziny nieruchomości wraz z zebraniem niezbędnej dokumentacji,
- wnikliwa analiza rynku,
- przeprowadzenie wyceny nieruchomości zabudowanej,
- dokonanie wyceny gruntu,
- określenie wartości początkowej budynku na potrzeby amortyzacji.
Jako wartość początkową można oczywiście wpisać wartość równą cenie nabycia, pomniejszoną o wartość gruntu. Nie jest to jednak możliwe gdy: nieruchomość była nabyta w drodze innej czynności prawnej niż nabycie (np. w drodze darowizny, spadku, aportu, nabycia udziałów), została nabyta wiele lat wcześniej lub została rozbudowana. W takich sytuacjach oszacowanie wartości będzie najlepszym sposobem na zebranie danych na potrzeby księgowości i amortyzacji.
Należy pamiętać, że jeśli nieruchomość została zakupiona, jej wartość początkowa będzie równa kosztowi nabycia nieruchomości powiększonemu o wszystkie wydatki związane z transakcją.
Ważne kwestie
Wyceny budynków na potrzeby amortyzacji
- Wymagane dokumenty
Zgromadzenie odpowiedniej dokumentacji jest niezbędnym etapem całego procesu. Wykaz potrzebnych dokumentów różni się w zależności od rodzaju nieruchomości. Zapraszamy do kontaktu z nami w celu poznania pełnej listy dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia wyceny budynków na potrzeby amortyzacji. Niezależnie od typu nieruchomości, potrzebne będą:
- wypis z rejestru gruntów,
- numer księgi wieczystej,
- dokumentacja techniczna budynku.
- Co otrzymuję w ramach usługi?
- Ile trwa wycena?
- Koszt wyceny
Dyskretna i profesjonala wycena nieruchomości
Poważnie podchodzimy do zachowania tajemnicy zawodowej dlatego mogą Państwo liczyć nie tylko na profesjonalnie wykonaną wycenę nieruchomości ale również na dyskrecję.
Wycena nieruchomości
Jak wygląda proces ustalenia wartości nieruchomości jako aportu do spółki?
Aportem mogą stać się zarówno rzeczy ruchome, prawa zbywalne, jak i nieruchomości. W zamian za wniesienie aportu wspólnik otrzymuje odpowiednią liczbę akcji lub udziałów.
Każdy aport musi pochodzić z majątku wspólnika, a jego wartość musi zostać dokładnie określona.
Warto pamiętać, że odpowiedzialność za zawyżenie wartości aportu ponosi nie tylko wspólnik, lecz także solidarnie wszyscy członkowie zarządu. Proces wyceny aportu jest złożony i wymaga pełnego zaangażowania.
Ważne kwestie
Ustalenie wartości nieruchomości jako aportu do spółki
- Wymagane dokumenty
Lista dokumentów potrzebnych do przeprowadzenia wyceny jest sporządzana po ustaleniu typu nieruchomości oraz zakresu wyceny.
Najczęściej potrzebne są:
- wypis z rejestru gruntów oraz mapa ewidencyjna,
- numer księgi wieczystej,
- dokumentacja techniczna budynku (np. projekt budowlany lub inwentaryzacja)
- dane finansowe, jeżeli nieruchomość przynosi dochód
- Co otrzymuję w ramach usługi wyceny?
- Ile trwa wycena?
- Koszt wyceny
Wycena nieruchomości
Jak określamy ceny transferowe?
- oględziny nieruchomości,
- analizę rynku nieruchomości, w tym, jeśli transakcja między podmiotami ma charakter umowy najmu, analizę stawek czynszu za wynajem nieruchomości podobnych,
- określenie wartości nieruchomości lub określenie rynkowych stawek czynszu w drodze obliczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz ze standardami zawodowymi rzeczoznawców majątkowych
Ważne kwestie
Ceny transferowe
- Wymagane dokumenty
- numer księgi wieczystej,
- projekt lub inwentaryzacja obiektu,
- wzór umowy czynszu/sprzedaży między podmiotami powiązanymi,
- mapa ewidencyjna,
- wypis z rejestru gruntów.
- mapa ewidencyjna,
- mapa zasadnicza,
- numer księgi wieczystej,
- wypis z rejestru gruntów.
- Co otrzymuję w ramach usługi wyceny?
- Ile trwa wycena?
- Koszt wyceny
Kultura naszej pracy opiera się na rzetelności, terminowości i wzajemnym zaufaniu. Szacunek do naszych klientów nakazuje nam, aby każda usługa była wyceniana w sposób indywidualny. Pozwala to na oferowanie atrakcyjnych stawek przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości świadczonych usług. Zapraszamy do kontaktu w celu ustalenia indywidualnych warunków współpracy.
Wycena nieruchomości dla potrzeb księgowych
Obszar działania
Polska
Zrzeszamy pod swoimi skrzydłami specjalistów, którzy znają specyfikę lokalnych rynków nieruchomości w całej Polsce. Obszar naszego działania mieści się w granicach kraju. Serdecznie zapraszamy do współpracy przedsiębiorców z każdego zakątka Polski.
FAQ: Odpowiadamy na pytania
Najczęściej zadawane pytania
-
Kto się zajmuje wyceną wartości budynków na potrzeby amortyzacji? W przypadku, kiedy podatnik nie jest w stanie samodzielnie ustalić kosztu wytworzenia środków trwałych, pomocna okazuje się profesja biegłego rzeczoznawcy majątkowego. Specjalista posiada niezbędne uprawnienia do przeprowadzenia wyceny wartości budynków na potrzeby amortyzacji.
-
Jak ustalić wartość aportu? W przypadku spółek wycena aportu dokonywana jest przez wspólników. Ze względu na znaczenie rzetelnego ustalenia wysokości aportu, wycena często zlecana jest rzeczoznawcy majątkowemu.
-
Kto sporządza ceny transferowe? Obowiązek sporządzenia cen transferowych spoczywa na podmiotach należących do grupy kapitałowej. Ze względu na konieczność rzetelnego sporządzenia cen transferowych zaleca się zlecenie przeprowadzenia wyceny biegłemu rzeczoznawcy majątkowemu.
-
Kiedy wymagana dokumentacja cen transferowych? Dokumentacja cen transferowych wraz z wymogiem jej sporządzania wynika z krajowych przepisów podatkowych. Obowiązują one przedsiębiorców, którzy przeprowadzili transakcję lub zawarli umowę spółki z podmiotem powyżej wartości określonej w przepisach.
Masz nietypową sprawę, w które moglibyśmy pomóc? Zapraszamy do umówienia spotkania.