Wyceny dla potrzeb księgowych

  1. Home
  2. Wycena nieruchomości
  3. Wyceny dla potrzeb księgowych
Łukasz góralczyk

Góralczyk - wycena nieruchomości

Jakie usługi świadczymy

Dla klientów biznesowych oferujemy usługi z zakresu wyceny na potrzeby księgowości. Nasi klienci mogą liczyć także na wsparcie z zakresu profesjonalnego ustalania wartości budynków na potrzeby amortyzacji.

Specjalizujemy się w określaniu cen transferowych oraz ustalaniu wartości nieruchomości wprowadzanych aportem do spółek.

Wieloletnie doświadczenie, rozległa wiedza i znajomość specyfiki rynku pozwalają nam na dostarczanie usług świadczonych na najwyższym poziomie.

wyceny budynków na potrzeby amortyzacji 3

Wycena budynku na potrzeby amortyzacji

wycena nieruchomości prywatnych 2

Ustalenie wartości nieruchomości jako aportu do spółki

wycena nieruchomości dla firm 2

Ceny transferowe

Wycena nieruchomości

Jak wygląda proces wyceny budynków na potrzeby amortyzacji?

Każdy właściciel firmy zdaje sobie sprawę ze skali odpisów amortyzacyjnych, jakich może dokonać, posiadając firmową nieruchomość.
Aby amortyzować nieruchomość należy wpisać ją do ewidencji środków trwałych. Aby to mogło się udać, należy dokonać oszacowania wartości początkowej nieruchomości.
W świetle prawa amortyzacji podlegają wszystkie lokale i budynki, które stanowią odrębną własność oraz maszyny, urządzenia, środki transportu i przedmioty, które są używane na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej przez okres przekraczający 12 miesięcy.
profesjonalna wycena nieruchomości wycena goralczyk

5 kroków przy wycenie budynków na potrzeby amortyzacji.

Wycena budynków na potrzeby amortyzacji to złożony proces, który wymaga specjalistycznej wiedzy i znajomości specyfiki rynku nieruchomości. Proces obejmuje pięć kroków, wśród których znajdują się:

Jako wartość początkową można oczywiście wpisać wartość równą cenie nabycia, pomniejszoną o wartość gruntu. Nie jest to jednak możliwe gdy: nieruchomość była nabyta w drodze innej czynności prawnej niż nabycie (np. w drodze darowizny, spadku, aportu, nabycia udziałów), została nabyta wiele lat wcześniej lub została rozbudowana. W takich sytuacjach oszacowanie wartości będzie najlepszym sposobem na zebranie danych na potrzeby księgowości i amortyzacji.

Należy pamiętać, że jeśli nieruchomość została zakupiona, jej wartość początkowa będzie równa kosztowi nabycia nieruchomości powiększonemu o wszystkie wydatki związane z transakcją.

Ważne kwestie

Wyceny budynków na potrzeby amortyzacji

Zgromadzenie odpowiedniej dokumentacji jest niezbędnym etapem całego procesu. Wykaz potrzebnych dokumentów różni się w zależności od rodzaju nieruchomości. Zapraszamy do kontaktu z nami w celu poznania pełnej listy dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia wyceny budynków na potrzeby amortyzacji. Niezależnie od typu nieruchomości, potrzebne będą:

W przypadku nieruchomości komercyjnych, tj. przynoszących dochód, rzeczoznawca potrzebować będzie informacji z umów najmu oraz informacji o kosztach związanych z obsługą nieruchomości i jej zarządem.
operat szacunkowy
operat szacunkowy 2
Klient w ramach usługi otrzymuje operat szacunkowy zawierający wszystkie wartości potrzebne księgowym do rozpoczęcia amortyzacji budynków i budowli stanowiących majątek firmy.
Czas realizacji wyceny ustalany jest w sposób indywidualny. Przede wszystkim cenimy rzetelność i terminowość. W zależności od stopnia skomplikowania procesu wyceny czas oczekiwania może wahać się od 7 do 14 dni.
Koszt usługi ustalany jest w sposób indywidualny, po zapoznaniu się ze specyfiką, trudnością i zakresem przeprowadzanej wyceny nieruchomości.

Dyskretna i profesjonala wycena nieruchomości

Poważnie podchodzimy do zachowania tajemnicy zawodowej dlatego mogą Państwo liczyć nie tylko na profesjonalnie wykonaną wycenę nieruchomości ale również na dyskrecję.

Wycena nieruchomości

Jak wygląda proces ustalenia wartości nieruchomości jako aportu do spółki?

Aportem mogą stać się zarówno rzeczy ruchome, prawa zbywalne, jak i nieruchomości. W zamian za wniesienie aportu wspólnik otrzymuje odpowiednią liczbę akcji lub udziałów.

Każdy aport musi pochodzić z majątku wspólnika, a jego wartość musi zostać dokładnie określona.

Obowiązek wycenienia wkładu niepieniężnego leży po stronie wspólnika. Jeżeli wartość wkładu niepieniężnego jest łatwa do policzenia, można oszacować ją osobiście. Kodeks spółek handlowych nie określa ściśle sposobu wyceniania aportów. Często zdarzają się sytuacje, kiedy to wycena aportu wymaga odpowiedniej wiedzy, kwalifikacji i znajomości rynku.
ustalenia wartości nieruchomości jako aportu do spółki 1
Oznacza to, że wycenę niektórych aktywów powinno się zlecić rzeczoznawcy majątkowemu. Samodzielna wycena może narazić wspólnika na straty majątkowe, a tym samym narazić całą firmę na poniesienie negatywnych konsekwencji natury prawnej.

Warto pamiętać, że odpowiedzialność za zawyżenie wartości aportu ponosi nie tylko wspólnik, lecz także solidarnie wszyscy członkowie zarządu. Proces wyceny aportu jest złożony i wymaga pełnego zaangażowania.

Ważne kwestie

Ustalenie wartości nieruchomości jako aportu do spółki

Lista dokumentów potrzebnych do przeprowadzenia wyceny jest sporządzana po ustaleniu typu nieruchomości oraz zakresu wyceny.

Najczęściej potrzebne są:

ustalenie wartości nieruchomości jako aportu do spółki​ 1
ustalenie wartości nieruchomości jako aportu do spółki​ 2
Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć klientom kompleksową usługę na najwyższym poziomie. Nasza praca zaczyna się już na etapie gromadzenia danych potrzebnych do przeprowadzania wycen, co jest procesem żmudnym i czasochłonnym. W wyniku współpracy z nami klient otrzymuje operat szacunkowy, w którym wartość nieruchomości ustalona jest w oparciu o najnowsze dane rynkowe.
Termin realizacji wyceny jest określany w sposób indywidualny. Czas oczekiwania na operat szacunkowy wynosi od 7 do 14 dni, w zależności od stopnia skomplikowania oszacowania.
Na cenę naszej usługi wpływa nie tylko stopień trudności wyceny, ale także dostępność dokumentów, danych rynkowych i lokalizację nieruchomości. Za każdym razem cenę operatu ustalamy indywidualnie, szacując nakłady pracy jakie musimy ponieść, by móc przygotować dla Państwa opracowanie najwyższej jakości.

Wycena nieruchomości

Jak określamy ceny transferowe?

Ceny transferowe to zagadnienie, które dotyczy wielu przedsiębiorców. Kwestię cen transferowych udokumentować muszą firmy dokonujące transakcji z podmiotami powiązanymi. Tematyka cen transferowych wymaga odpowiedniej wiedzy i szczegółowego wyjaśnienia zastosowanych cen.
Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z faktu, że kontrole podatkowe w tym zakresie potrafią być niezwykle dokładne.
Od wielu lat zajmujemy się w określaniem cen transferowych. Doświadczenie idzie w parze ze świadomością ryzyka związanego z tym obszarem. Działamy, uwzględniając specyfikę działalności każdego klienta.
jak określamy ceny transferowe​
Każda z transakcji musi zawierać analizę cen transferowych, która uwzględnia uzasadnienie rynkowości transakcji. Uzasadnienie to opiera się o analizę najnowszych danych transakcyjnych z lokalnego rynku oraz odniesienie ceny z transakcji między podmiotami powiązanymi do przedziału cenowego obserwowanego na lokalnym rynku.
Proces określenia cen transferowych jest podobny do procesu oszacowania wartości nieruchomości i obejmuje:

Ważne kwestie

Ceny transferowe

Lista niezbędnych dokumentów różni się w zależności od przedmiotu wyceny. Przyjmuje się, że dla nieruchomości zabudowanych najprawdopodobniej będą to:
Dla nieruchomości niezabudowanych potrzebne są także:
W celu przyspieszenia procesu wyceny i poznania listy niezbędnych dokumentów zapraszamy do kontaktu.
ceny transferowe​ wymagane dokumenty
ceny transferowe​
Każdy przedsiębiorca korzystający z naszych usług po zleceniu analizy cen transferowych otrzyma od nas operat szacunkowy lub analizę, które będzie mógł załączyć do swojej dokumentacji księgowej i przedłożyć pracownikom urzędu skarbowego w razie kontroli.
Własne bazy danych oraz nowatorskie metody ich analizowania pozwalają nam oferować atrakcyjne rynkowo stawek przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości świadczonych usług. Koszt wyceny dla każdej z nieruchomości ustalamy indywidualnie, dlatego zapraszamy do kontaktu.

Kultura naszej pracy opiera się na rzetelności, terminowości i wzajemnym zaufaniu. Szacunek do naszych klientów nakazuje nam, aby każda usługa była wyceniana w sposób indywidualny. Pozwala to na oferowanie atrakcyjnych stawek przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości świadczonych usług. Zapraszamy do kontaktu w celu ustalenia indywidualnych warunków współpracy.

Wycena nieruchomości dla potrzeb księgowych

Obszar działania

Polska

Zrzeszamy pod swoimi skrzydłami specjalistów, którzy znają specyfikę lokalnych rynków nieruchomości w całej Polsce. Obszar naszego działania mieści się w granicach kraju. Serdecznie zapraszamy do współpracy przedsiębiorców z każdego zakątka Polski.

FAQ: Odpowiadamy na pytania

Najczęściej zadawane pytania

  • Kto się zajmuje wyceną wartości budynków na potrzeby amortyzacji? W przypadku, kiedy podatnik nie jest w stanie samodzielnie ustalić kosztu wytworzenia środków trwałych, pomocna okazuje się profesja biegłego rzeczoznawcy majątkowego. Specjalista posiada niezbędne uprawnienia do przeprowadzenia wyceny wartości budynków na potrzeby amortyzacji.
  • Jak ustalić wartość aportu? W przypadku spółek wycena aportu dokonywana jest przez wspólników. Ze względu na znaczenie rzetelnego ustalenia wysokości aportu, wycena często zlecana jest rzeczoznawcy majątkowemu.
  • Kto sporządza ceny transferowe? Obowiązek sporządzenia cen transferowych spoczywa na podmiotach należących do grupy kapitałowej. Ze względu na konieczność rzetelnego sporządzenia cen transferowych zaleca się zlecenie przeprowadzenia wyceny biegłemu rzeczoznawcy majątkowemu.
  • Kiedy wymagana dokumentacja cen transferowych? Dokumentacja cen transferowych wraz z wymogiem jej sporządzania wynika z krajowych przepisów podatkowych. Obowiązują one przedsiębiorców, którzy przeprowadzili transakcję lub zawarli umowę spółki z podmiotem powyżej wartości określonej w przepisach.
Spotkajmy się

Masz nietypową sprawę, w które moglibyśmy pomóc? Zapraszamy do umówienia spotkania.

two business people during work meeting in modern office explaining statistics data to each other